bob klantenservice banner

Wij helpen jouw
veelgestelde vragen
te beantwoorden

Retour en terugbetaling

Klik hier en je kunt eenvoudig je retour online aanmelden en een verzendlabel van PostNL bestellen.

 

Lukt het niet? Klik dan op deze link om op onze retour pagina te komen: https://leauvive.shipping-portal.com/rp/

 

LET OP: je ontvangt het label per mail (duurt max. 15 minuten) op het door jou opgegeven mailadres van de order.
Geen label ontvangen?
Neem dan eerst contact met ons op.

Wij zijn niet aansprakelijk voor het aanschaffen van meerdere labels of het niet correct aanleveren van een retour. Zorg altijd dat de oude barcodes van het pakket af zijn.

 

Je mag je bestelling of een van je bestelde items binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden aan ons retourneren. Daarna heb je nog 14 dagen om het pakket aan ons retour te sturen. De totale retourtermijn is 28 dagen. 

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Je kunt de pakbon toevoegen aan je retourpakket en daarop aangeven wat er retour komt.

Je kunt ook het retourformulier downloaden (Engelstalig) en nog extra toevoegen als je dat prettig vindt. 

 

Het retourneren is voor eigen rekening, het tarief is gelijk aan pakketzending PostNL. 

Je kunt via het retourportal direct online een label kopen en je retour aanmelden. 

Uiteraard kan je ook je pakket bij een PostNL punt brengen en daar een label kopen.

Bewaar altijd je verzendbewijs, dit is je garantie.

Het retourportal is een service en er kan geen aanspraak gemaakt worden voor compensatie in het verschil in kosten.

Stuur je van buiten de EU iets retour dan verrekenen we de inklaring/douane kosten met het retourbedrag. Het restant boeken we aan jou terug.

We hebben meerdere retouropties:

Retourneren in de winkel
Je kunt je retourpakket, inclusief volledig ingevuld retourformulier, afgeven in onze winkel of webshop.

De betaling loopt via de webshop dus je krijgt het bedrag via Mollie Payment na afhandeling van je retour op je bankrekening gestort.

 

PostNL of SendCloud

Dan zijn de kosten voor eigen rekening. Via de verzendlink (heenzending) kan je ook eenvoudig een retour melden en online een verzendlabel bij PostNL kopen (iDeal/Mollie). Je ontvangt digitaal een verzendlabel, deze kan je laten scannen bij een PostNL punt, printen is dus niet nodig.

 

Het retouradres of via aanmelden via ons retourportal:
L’eau Vive webshop
Afdeling retouren
Mackayplein15
3144 CK Maassluis
Nederland

DHL, DPD of UPS

Dan zijn de kosten voor eigen rekening. Let op dat je het niet naar een afhaalpunt laat bezorgen, wij halen het daar niet op.

Bewaar altijd je verzendbewijs, dit is je garantie (het pakket moet wel in het sorteerproces zitten).

Het is niet mogelijk om via een retour een ruiling te maken. Je kunt daarvoor zelf een nieuwe bestelling plaatsen.

In onze Concept Store mag je binnen 14 dagen ruilen, met uitzondering van sale. Sale mag niet geruild of geretourneerd worden.
Dit geldt ook voor onze outlet, deze aankopen mogen ook niet geruild of geretourneerd worden.

Dit kun je zelf controleren via de track&trace code die je hebt ontvangen via bijvoorbeeld de PostNL app of op de website van PostNL. Mocht blijken dat het pakketje al meer dan 3 dagen bij ons binnen is neem dan contact met ons op. 
Wij hebben in dit geval ook een foto van de track&trace nodig van dit pakket waar de code opstaat en het retouradres.

 

Is het pakket nog niet bij ons binnen?
Wacht het nog even af, vanaf oktober is het druk bij de vervoerders en kan het langer duren dan dat je misschien gewend bent. 

Als het retouradres bij PostNL of een andere vervoerder verkeerd is ingevoerd, dan is PostNL ofhiervoor aansprakelijk. Je kunt contact opnemen met de vervoerder, dit kunnen wij niet doen. Heb je het zelf verkeerd ingevuld, dan ben je zelf aansprakelijk.

Zodra wij het artikel retour hebben ontvangen verwerken wij dezelfde werkdag de terugbetaling naar de rekening waarmee er is betaald. De verwerking via Mollie duurt ca. 2-3 werkdagen.

 

Heb je met een creditcard betaald?
Wij storten het bedrag direct terug naar je creditcard, alleen de verwerking door de creditcardmaatschappij kan langer duren. Dit is per maatschappij verschillend (3 tot 21 werkdagen), hier kunnen wij geen invloed op uitoefenen.
Voor meer informatie over de verdere afhandeling kun je terecht bij je creditcardmaatschappij.

Stuur je de volledige bestelling retour dan ontvang je het gehele aankoopbedrag van ons terug. Hou je een of meerdere artikelen van je bestelling? Dan ontvang je alleen het bedrag van de geretourneerde artikelen retour.

 

Heb je met Klarna betaald?
Het kan zo zijn dat jouw retourzending nog niet volledig is verwerkt binnen de betalingstermijn van Klarna.

Klarna staat los van ons, zij weten niet dat jij items hebt geretourneerd. We adviseren je daarom om dit aan te geven in de Klarna app, dan pauzeren zij de factuur tijdelijk.  

Wij betalen jouw retour terug aan Mollie Payment, zij zetten dit binnen 2 werkdagen door aan Klarna. Klarna handelt de retour met jou af. Heb je vragen daarover neem dan contact op met Klarna, dit gaat buiten ons om en hebben daar geen inzage in.

Je ontvangt een terugbetaling vanuit Klarna van het bedrag dat je al hebt voldaan binnen 2-5 werkdagen. Dus in totaal duurt een terugbetaling via Klarna max. 8 werkdagen.

 

Hier vind je meer informatie over de terugbetaling door Klarna.

Telefoonnummer Klarna: 020 808 2852

Openingstijden Klantenservice Klarna

Maandag t/m vrijdag van 09.00-18.00 uur

Zaterdag van  09.00-13.00 uur.
Gesloten op feestdagen.