Wij helpen jouw
veelgestelde vragen
te beantwoorden

Retour en terugbetaling

Waar vind ik het retourportal?

Klik hier en je kunt eenvoudig je retour online aanmelden en een verzendlabel van PostNL bestellen. Let op, dit werkt alleen met ordernummers beginnend met 22 of 23. Lukt het niet? Klik dan op deze link om op onze retour pagina te komen: https://leauvive.shipping-portal.com/rp/

 

LET OP: blijft de betaling hangen? Wacht dan even want er zit momenteel een storing in dit systeem. Vaak lukt de betaling alsnog en ontvang je per mail een retour label.

 

Wat is de retourtermijn?

Je mag je bestelling of een van je bestelde items binnen 14 dagen aan ons retourneren. De artikelen moeten wel ongedragen, onbeschadigd en van alle labels zijn voorzien anders kunnen wij deze niet als retour afhandelen.

 

Ik heb geen retourformulier ontvangen, wat nu?

Je kunt de pakbon toevoegen aan je retourpakket en daarop aangeven wat er retour komt.

Je kunt ook het retourformulier downloaden (Engelstalig) en nog extra toevoegen als je dat prettig vindt. 

 

Zijn de retourkosten voor eigen rekening?

Het retourneren is voor eigen rekening.

Je kunt via het retourportal direct online een label kopen en je retour aanmelden. 

Uiteraard kan je ook je pakket bij een PostNL punt brengen en daar een label kopen.

Bewaar altijd je verzendbewijs, dit is je garantie.

Wat zijn de retouropties wat is het retouradres?

We hebben meerdere retouropties:

Retourneren in de winkel
Je kunt je retourpakket, inclusief volledig ingevuld retourformulier, afgeven in onze winkel of webshop.

De betaling loopt via de webshop dus je krijgt het bedrag via Mollie Payment na afhandeling van je retour op je bankrekening gestort.

 

PostNL of SendCloud

Dan zijn de kosten voor eigen rekening. Via de verzendlink (heenzending) kan je ook eenvoudig een retour melden en online een verzendlabel bij PostNL kopen (iDeal/Mollie). Je ontvangt digitaal een verzendlabel, deze kan je laten scannen bij een PostNL punt, printen is dus niet nodig.

 

Het retouradres voor PostNL of via aanmelden via ons retourportal:
L’eau Vive webshop
Afdeling retouren
Postbus 66
3155 ZH Maasland
Nederland

 

DHL, DPD of UPS

Dan zijn de kosten voor eigen rekening. Let op dat je het niet naar een afhaalpunt laat bezorgen, wij halen het daar niet op.

 

Het retouradres voor DHL, DPD of UPS is:
L’eau Vive webshop
Afdeling retouren
Nieuwstraat 8
3141AA Maassluis
Nederland

 

Bewaar altijd je verzendbewijs, dit is je garantie.

Kan ik items ruilen?

Het is niet mogelijk om via een retour een ruiling te maken. Je kunt daarvoor zelf een nieuwe bestelling plaatsen.

Is mijn retour al bij jullie binnengekomen?

Dit kun je zelf controleren via de track&trace code die je hebt ontvangen. Mocht blijken dat het pakketje al meer dan 3 dagen bij ons binnen is neem dan contact met ons op. 
Wij hebben in dit geval ook een foto van de track&trace nodig van dit pakket.

 

Is het pakket nog niet bij ons binnen?
Wacht het nog even af, vanaf oktober is het druk bij de vervoerders en kan het langer duren dan dat je misschien gewend bent. 

Als het retouradres bij PostNL of een andere vervoerder verkeerd is ingevoerd, dan is PostNL ofhiervoor aansprakelijk. Je kunt contact opnemen met de vervoerder, dit kunnen wij niet doen. Heb je het zelf verkeerd ingevuld, dan ben je zelf aansprakelijk.

Hoelang duurt de retourafhandeling?

Zodra wij het artikel retour hebben ontvangen verwerken wij dezelfde werkdag de terugbetaling naar de rekening waarmee er is betaald. De verwerking via Mollie duurt ca. 2-3 werkdagen.

 

Heb je met een creditcard betaald?
Wij storten het bedrag direct terug naar je creditcard, alleen de verwerking door de creditcardmaatschappij kan langer duren. Dit is per maatschappij verschillend (3 tot 21 werkdagen), hier kunnen wij geen invloed op uitoefenen.
Voor meer informatie over de verdere afhandeling kun je terecht bij je creditcardmaatschappij.

Stuur je de volledige bestelling retour dan ontvang je het gehele aankoopbedrag van ons terug. Hou je een of meerdere artikelen van je bestelling? Dan ontvang je alleen het bedrag van de geretourneerde artikelen retour.

 

Heb je met Klarna betaald?
Het kan zo zijn dat jouw retourzending nog niet volledig is verwerkt binnen de betalingstermijn van Klarna.

Klarna staat los van ons, zij weten niet dat jij items hebt geretourneerd. We adviseren je daarom om dit aan te geven in de Klarna app, dan pauzeren zij de factuur tijdelijk.  

Wij betalen jouw retour terug aan Mollie Payment, zij zetten dit binnen 2 werkdagen door aan Klarna. Klarna handelt de retour met jou af. Heb je vragen daarover neem dan contact op met Klarna, dit gaat buiten ons om en hebben daar geen inzage in.